Se det snöar....

Oj..nu var det ett tag sedan man skrev en rad.
Men jag har ju ett liv också...eller hmm...jag har i allafall haft ganska fullt upp den gågna veckan.
I måndags började min VFU. För er som inte är invigda så är det ett annat ord för praktik och betyder ordagrant verksamhetsförlagd utbildning. Tillvaron som lärarkandidat är riktigt behaglig. Barnen är snälla mot mig, min handledare är både trevlig och rolig, och resten av kollegorna är också ett bra gäng. Men det är mycket att göra och planera och för en orutinerad skolfröken som jag så tar det en hel del tid i anspråk.
Igår sladdade jag iväg till Uppsala på mina sommardäck i vinterföre och ett rejält snöande. Riktigt spännande. Tog mig dock helskinnad både fram och tillbaka.
Nu ska jag göra något så (o-)kul som att skriva en studieplan som ska skulle vara inskickad första VFU-veckan. Jag förutsätter att det menas innan söndag.
Stackars mig, stackars mig,...jag kommer att bli utbränd innan jag startar min yrkeskarriär...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0