Mullbär och svart orkidé

Jag var hos A på ljusparty igår...
Så nu vet jag hur mullbär doftar. Det doftar väldigt gott kan jag meddela. Och det gör svart orkidé också.
Men jag var lite snål, så det enda jag köpte var en ljussläckare som jag får använda till mina vanliga värmeljus inhandlade på Ö&B av priset 50 st för 24,90. Jag måste ju hålla min image som fattig student.
Det var en väldigt trevlig kväll, för förrutom att det var en hel del kära vänner och bekanta där, bjöd värdinnan också på min favvomacka alla kategorier, nämligen en macka med brieost, salami och rödlök...MUMS

Och i kväll ska jag på "tjejträff" .
Det finns folk som alltid ÅSIKTER om huruvida man kan kalla det tjejträff när man är 40-plussare. Det kan man väl?..eller? Vad ska man annars kalla det..tantparty, kvinnofika, kärringträff, fruntimmersbjudning eller gumkaffe? Jag ska säga till morsan, som annars brukar klaga på att man byter namn på saker och företeelser bara för det ska "låta" bättre, (som typ städare-lokalvårdare, skolfröken-pedagog) att begreppet tjejträff är invant och beprövat och får duga tills vidare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0