Jag vill sitta på din filt, äta kamelbullar och prata om konstnärer

Träffade Londonpinglan och Tjejen-i-lila-håret i går. Tjejen-i-lila-håret hade förövrigt rosa hår nu. Men det var lika mycket hon för det. Det var en upplyftande eftermiddag som alltid i sällskap med dessa två. Vi drack kaffe, åt Londonpinglans egenhändigt bakade bullar och pratade, pratade och pratade. Tjejen-i-lila-håret pratade mest för hon är nykär (eller iaf på väg att bli..).  Tjejen-med-lila-håret är på alla sätt en otroligt verbal kvinna. Jag är grymt avundsjuk på hennes oerhörda ordföråd. Vet ingen som kan svänga sig med så många "fina" ord, och de ploppar ur henne helt naturligt. Hon har precis fått jobb på en förskola. Grattis till henne och till alla barnen och till deras föräldrar på denna förskola.
Jag skulle kunna lägga upp en bild på oss från i går. Men Londonpinglan hotar att säga upp bekantskapen med mig och "deleta" mig ur hennes liv om jag gör det. Fattar inte varför egentligen, hon går ju och visar upp sig hela dagarna utan att dra en sopsäck över sig. Och hur många läser min blog?..typ..ingen. Nåja, törs inte riskera något.
Förövrigt hade jag planerat en kväll på Ön. Men alla i mitt sällskap backade ur. FruA fick gäster och herrS fick problem med ÖVERHUSET (läs föräldrahemmet, ink.föräldrar o bror). De har SYNPUNKTER (läs: ägnar sig åt ren mobbing). Hade kunnat följt med toyboysen som förra veckan, men... (fan, vad jag ångrar mig, borde ha gjort det).

// Anette


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0