Jullov

Om ni undrar...jag har inte lagt ner bloggen och..ja, jag lever fortfarande i bästa välmåeende. Men de sista veckorna har inte varit som mitt vanliga, lätt slappa, studentliv. Näråå, heltidsjobb (heltidsparaktik), heltidsstudier (MASSOR med uppgifter att göra) och julstök. Sen har jag ju någon idé om att jag gärna vill göra det som jag gjorde innan det körde ihop sig med alla måsten, som att gå ut med hundarna, träffa människor, surfa runt på nätet och dricka kaffe.
Men nu finns det ju någon rättvisa här i världen, för efter att ha varit en dubbelarbetande, stressad och superaktiv kvinna i fem veckor så är det från och med i förrgår annat som gäller...nämligen jullov. Det är minsann få vuxna människor förunnat att ha jullov, så lite priviligerad är man allt. Och jag kan inte låta bli att lite skadeglatt dra på munnen när mina barn ( två av dem iaf) måste ställa sina väckarklockor och åka till ett jobb medan jag själv kan göra lite vad jag vill.

Annat roligt som hänt:
*Londonpinglan är tillbaka och trampar nu svensk mark under sina DrMartens.
*Gårdens män har fått hem sin nya "leksak" och alla är lyckliga som små barn.
*Några som jag känner ska bli farmor och farfar ...(oj, man närmar sig DEN åldern)
*Sonen d.y har julstädat hela huset (TACK!!!)
*Bensinen är billig
*Sonen d.ä ska flytta hemifrån :-D

 Det finns en lista med mindre roliga saker också:
*Jag hade inte gjort  (och jag var dessutom den ENDA som inte gjort dem) mina uppgifter till VFU-seminariet och fick SKÄMMAS under redovisningen.
*Jag var tvungen att säga adjö av alla rara barn i klass 2-3 B.
*Min mobilkamera är kass
*Jag vet inte vad jag ska köpa för julklappar och det är dan före dan före dan före dan före doppardan idag.
*Etanolen är dyr.
*Sonen d.ä ska flytta hemifrån :-(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0