Årets sista dag

JädrarAnådaiMinLillalåda....jag tror husets män vaknat på fel sida idag. Åtminstone är det ett rysligt härjande och fräsande på två av dem. Som tur är är det varann de ger sig på så jag försöker bara hålla mig undan... för säkerhets skull.
Husets herre ska iallafall snart iväg och jobba och det är inte annat än att jag ser fram mot det. Den andra hetlevrade gaphalsen brukar inte ha ro att vara på samma plats någon längre stund så jag misstänker att även han snart kommer att hoppa in i bilen och med ett VRÅÅÅÅL gasa iväg till någon kompis. .
Det värsta är att jag inte har några större förhoppningar att de ska vara trevligare att ha att göra med i morgon. Båda ska väl fira nyårsafton på ena eller andra sättet och dagen efter kvällen före brukar ju inte vara de bästa av dagar.
Nu kan ju det dåliga humöret på åtminstone en av dem bero på att det just blivit lite för mycket av det goda. Den här julhelgen/nyårshelgen kommer väl gå till historien som den som var helt utan vett och sans när det gäller kalasande. Jag menar..julafton..vad är det om inte jättekalas. Sedan juldagen..ännu större kalasande hos bror med familj. Annandagen...pustande. Lördag, middag hos B&M. Måndag, 75-årskalas. Igårkväll var det festande i Nyby och ikväll nyårsfirande. Tuff vecka!!  Det är inte annat än man längtar efter en vanlig vardag.

Gott Nytt År 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0