Jag lär dem allt jag kan

Med en viss stolthet kan jag säga att varenda nioårig unge i grannsocknen vet hur en simblåsa på en fisk ser ut.
Jag dissekerade nämligen fiskar med mina två-treor idag. Först var det himla "ojande" och "blääande". Det var äckligt och det luktade illa. Men på dem alla tog sedan nyfikenheten över och de klippte och skar i fisken och undersökte simblåsor, hjärta och tarmar. De klippte upp huvudet för att kolla hjärnan och de skar sönder ögonen för att se hur det var uppbyggd. Och när jag sedan kollade upp vad de hade lärt sig så var det en hel del, och det kändes som alla hade haft roligt under tiden.
Ibland känner man, tack och lov, att man nog valt rätt yrke ändå...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0