De barna..

Den här veckan har jag gjort uppehåll i mitt sommarlovsfirande och faktiskt jobbat. Det var riktigt roligt att träffa alla glada barn och alla gamla fröknar igen.
Från ungar kan man få höra mycket tokigheter. Eftersom det har varit sommaruppehåll så var allt sig inte riktigt likt när barnen kom tillbaka. En del leksaker var undanplockade och andra hade tillkommit.

Pojken: Var e stora traktorn?
Fröken: Den har vi lagt undan en stund. Vi har tagit fram andra saker som ni kan leka med nu.
Pojken: Var e tröskan?
Fröken: Den har vi också ställt undan.
Pojken (något sur): Kan jag få gå på toaletten, eller har ni tagit undan den med?

De stora barnen (mina egna avkommor + deras kompisar) har förvandlat soffhörnan till en spelhåla. Funderade om jag ska ta procent på vinstpengarna som hyra av lokal samt öppna en bar i anslutning till "spelhålan". Synd bara att de antagligen har ganska dåligt med pengar och bara spelar med marker. Jag lär väl inte bli rik på den affären.

Ha de gott ! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0