Kubb och karlar

Vad är väl OS i Peking mot Kommunmästerskap i kubb?
Svar: Ingenting!

I går gick årets upplaga av kommunmästerskapet i kubb av stapeln. Ooolidligt spännande var det minsann.
Finalen blev ett "by-derby" där gubbarna spelade mot grabbarna. Jag hejade på grabbarna. Och det gjorde jag alldeles rätt i för det var klart att de vann. För tredje året i rad också. Duktiga killar det där....

D är världens snällaste, bästaste, schysstaste, bussigaste karl, och för tillfället min absoluta favorit . Det var minsann han som hjälpte mig och Sonen att såga till alla lister till hallen/vardagsrummet. Och som inte det är nog så ska han hjälpa mig med min trasiga dörr också. Och till D:s familj kan jag bara säga detta: Om han skulle råka försvinna, kan det vara jag, som bara råkat låsa in honom här hemma......

HerrS som lovade fixa listerna  innan D ryckte in, verkar inte allt för besviken att bli snuvad på jobbet. Tvärtom så verkar han glad att det är gjort. Nu slipper han höra mig säga:..ööhh.., duuu..., listerna...!!!
Han kommer i fortsättningen få höra: ..ÖÖhh...duuu..vägguttagen!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0