Odjur!

Igår kväll invigde de första fikasugna gästerna den nya soffgruppen. I morse hade KATTJÄVELN SKITIT i den ny soffan! Vad jag vet har väl katten ALDRIG tidigare ens gjort sina behov inomhus förr. Men Missen (som numera bytt namn till Kattjäveln) måste ha en ondskefull läggning som han inte visat förr. Så varför göra det i ett dammigt hörn, när man har tillgång till en ny fin soffa. Mitt i soffan satte han sig, och så placerad så en kudde blev drabbad också. *snyft*

Varför kunde han inte ha den goda smaken att bara fälla sitt hår överallt som vanliga odjur?

Nu har soffan skurats, tvättats, baddats och fixats så jag tror det gick bra..men ÄNDÅ!!
Det visade sig att Internet var en källa att ösa ur när det gällde ideer om hur man får bort äckelpäckel ur en soffa. Det kryllade av allhenda tips och förslag. Det som var lite lustigt med alla tips var att inse att städskåpets alla, som jag trodde, effektiva och väldoftande produkter är helt onödiga. Man ska gå till skafferiet istället och leta efter det man behöver. Har man bikarbonat, vinsyra, ättika, salt och potatismjöl så är man tydligen helgarderad.

Detta är ett ondskefullt ODJUR!!! Det är bara att se på hans lömska och beräknande blick.

Kommentarer
Postat av: Hanna

ajfan, kattjävel.

2008-08-08 @ 00:30:07
URL: http://puffie.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0