Mysteriet med den sandiga sängen.

Det har inträffat ett litet mysterium. Min säng är full av sand. Eller full och full...det är ju inte så att det direkt går att bygga ett sandslott i den, men tillräckligt mycket för att det skulle gå att borsta ihop i en liten hög och ändå ha så mycket kvar att det blev otroligt irriterande att ligga i den. Mysteriet är var denna sand kan komma ifrån.Själv har jag inte varit i närheten av någon sand. Avkommorna slutade leka i sandlådor för åratal sedan så jag är tveksam att någon av de skulle vara orsaken. Hunden kan man ju misstänka, men var skulle hon lagra all sand innan hon släppte ut det i min säng. Dessutom vill jag gärna tro att hon är tillräckligt väluppfostrad för att inte kliva upp i min säng (även om jag inte är i närheten) . Det kan ju vara ett rent sabotage. Har gått egenom mina fiender i huvudet men hittar ingen som vill mig så illa eller har som verkar ha något klart motiv. Ikväll kommer dock förhör påbörjas med Sonen d.ä, som för närvarande anses som den huvudmisstänkte. Anledningen är att han 1) ofta vistas i en grusgrop,  2) sågs ligga i min säng knappandes på MIN dator .

Dagen skämt stod för övrigt Sonen d.ä för idag.
Vet du vilken krydda som är bäst på el?
Svar: KAN-EL!! (..sååå DÅLIGT att man inte kan låta bli att skratta)

Dagens felsägning stod Sonen d.y för när han svarade på frågan vad han ville ha till middag.
Svaret löd:"Dål-kolmar!"

På återseende// Skatan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0