Inredning minsann :)

Äntligen,äntligen börjar jag få fason på det kombinerade vardagsrummet/hallen.Det tog ett år eller så att få den från en sunkig förvaringsplats till ett fräscht vardagsrum.
Nu är heminredning långt ifrån min starka sida. Jag har varken särskilt god smak eller något större intresse för det. Men "tamefan" denna gång kände jag mig riktigt proffesionell. Största anledningen till det är att jag faktiskt gick på loppis och fyndade. Jag menar, det är ju sånt jag läser om i inredningsbloggar att inredningsproffs gör. Köpte två fotöljer som inte såg mycket ut för världen men blev riktigt skapliga när jag placerade dem i rätt miljö minsann. Och det allra bästa med dem var att de bara kostade 80 :- (åttio kronor!!..fatta!!).
Jag sydde också. Precis som i Bygglov och Äntligen hemma. Både ett slags draperi (vilket jag dolde en dörr bakom), ett par dukar och några kuddar.
Nya soffan, som faktiskt ÄR ny, köpte jag på Jysk (reklampengar, tack) för 1500 kronor. Den är ljusbeige, vilket innbär att jag ständigt kommer att oroas för att:
  * Hunden kommer att lägga sig i den med skitiga tassar.
  * Katten kommer att gå i den med skitiga tassar.
  *Sönerna kommer att sitta där med oljiga och leriga tassar
  *Jag kommer att få svårt att hålla ordning på tassarna och tappa vinglas i den.
(Hmmm..jag kanske måste sy ett matchande överdrag till soffan..)

Före
min hall sommaren 2007
Efter
min hall sommaren 2008


Jag säger bara det..om ni någongång skulle behöva hjälp med en liten homemakeover eller så...
// Anette Strandskata, Designeorakel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0