Skumt..

Fy, det hände något riktigt skumt nyss. Det var mitt huvud eller det undermedvetna som spelade mig ett spratt.

Så här var det dåråå:

Det har hänt något med telefonen. Antar att det är åskan som varit lite närgången. Hur som helst funka den inte och jag lånade hem en gammal telefon. Ni vet en sådan med nummerskiva. En grå.

Så skulle jag ringa mamma o pappa. De har haft samma nummer i tre-fyra år. Jag lyfte luren, slog numret..till farmor!!

Grejen är den att farmor har varit död i snart femton år. Visste inte ens att jag kom ihåg numret. På den tiden var farmor den enda människa jag kände som hade det där riktnumret. Så det måste ha suttit i fingrarna. Telefonen med nummerskiva, riktnumret och så till slut farmors gamla nummer.

Jag blev nästan lite skärrrad. Åtmnstone så skärrad att jag var tvungen att kolla i min mobil vad mina föräldrar egentligen hade för telefonnummer. Det var helt borta..bara farmors satt gjutet som en ramsa i skallen.

Lite läskigt var det......HUUA!


Kommentarer
Postat av: Stina-Hemma på Landet

Ja, ibland så händer det konstiga saker, så att man funderar.

Kram på dig vännen. Stina

2008-08-17 @ 19:27:51
URL: http://hemmapalandet.blogspot.com
Postat av: Linda/Småglädjen

Tusen tack för besöket och din fina kommentar inne hos mig! :-)



Ja ibland spelar det undermedvetna oss ett spratt. Jag har också slagit nummer per auotomatik, till min avlidna mormor. Märkligt!



Kram, Linda

2008-08-20 @ 16:15:03
URL: http://smagladjen.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0